تجربه سفر به دبی - 1

تجربه سفر به دبی، لذت سفر با آشنایی و شناخت

مرداد ۳۱, ۱۴۰۲

در این مقاله قصد داریم تجربه سفر به دبی را بررسی کنیم. ماجراجویی، فرهنگ، غذا و خرید، هرچیزی که بخواهید را در دبی می توانید پیدا کنید. دبی مجموعه ای باورنکردنی از تجربیات به یاد ماندنی برای هر مسافری دارد. جدیدترین تفریحات خانوادگی را کشف کنید، به خود یک اسپا جایزه دهید، تاریخ چند صد ساله را کشف کنید، غذاهای جدید بچشید، یا به سادگی روز را در بهترین جاذبه‌های دبی زیر نور خورشید بگذرانید.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید قیمت انواع تفریحات دبی را بررسی نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

تجربه سفر به دبی

در سفر به دبی چه مداركی را همراه داشته باشيم

توریست ها برای ورود به کشور امارات و شهر دبی باید نسبت به اخذ ویزای دبی و دریافت ویزای توریستی اقدام نمایند. برای سفر به دبی لازم است که مدراک زیر را به همراه داشته باشید تا موقع سوارشدن به هواپیما و یا ورود به دبی با مشکلی مواجه نشوید.

  • بلیط هواپیمایی برای رفت و برگشت (به جز افرادی که اقامت دائم دبی دارند)
  •  ویزا
  • بیمه نامه مسافرتی(اختیاری است ولی توصیه می شود که همراهتان باشد)
  • در سایت دبی دیسکانت مشاوران شما را راهنمایی می کنند تا بتوانید ویزای ارزان دبی را در کمترین زمان دریافت کنید. دبی دیسکانت سایت ایرانی و معتبر است که آماده ارائه انواع ویزاهای دبی می باشد. (راه های ارتباطی با کارشناسان دبی دیسکانت: واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی).

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: هزینه سفر به دبی چقدر است؟

تجربه محل اقامت در سفر به دبی

اگر علاقمند به دریا هستید، در امتداد ساحل جمیرا یا منطقه نخل اقامت کنید. هتل‌های مجلل جمیرا معمولاً دسترسی مستقیم به ساحل ماسه‌های سفید دارند که می‌توانید در آب‌های فیروزه‌ای آن به شنا و ورزش‌های آبی بپردازید. همچنین مجموعه خوبی از فروشگاه ها و رستوران ها در آنجا وجود دارد که می توانید هم از غذا و هم مد روز بهره مند شوید. پالم جزیره‌ای مصنوعی است که اقامتی خصوصی‌تر را با مناظر شگفت‌انگیز دریا برای شما فراهم می‌کند در حالی که هنوز 20 دقیقه تا کلان شهر پرجنب‌وجوش دبی فاصله دارید. از طرف دیگر، اگر بیشتر اهل ماجراجویی در فضای باز هستید، می توانید در یکی از هتل های لوکس کویری اقامت کنید.

از میان گزینه‌های مختلفی می‌توانید انتخاب کنید – از گلمپینگ (کمپینگ پر زرق و برق در چادری مجهز و بسیار لوکس) تا سوئیت‌های مجلل با منظره‌ای باشکوه از غروب خورشید در استخر خصوصی خودتان. در دبی، بسیاری از بازدیدکنندگان متوجه می‌شوند که اقامت در هتل‌های دیره و بر دبی(Bur Dubai) بهترین راه برای دستیابی به اقامتی لوکس بدون صرف هزینه زیاد است. از طرف دیگر، مسافرانی که بودجه کمتری دارند می‌توانند اتاق هتل خود را با منظره رو به ساختمان یا خیابان به جای منظره دریا انتخاب کرده تا هزینه کمتری برای اقامت پرداخت کنند. مطمئن باشید که انواع رستوران و یا فست فود در این منطقه وجود دارد و می توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: برنامه سفر به دبی

تجربه رستوران گردی در دبی

جهانی فکر کنید، محلی بخورید با نزدیک به 200 ملیت ساکن در دبی، وقتی نوبت به پیدا کردن غذای خوب با دنیایی از طعم و مزه می‌رسد، از انتخاب خود غافل گیر خواهید شد. از کاری‌های هندی آتشین و کباب‌های عربی گوشتی گرفته تا بهترین غذاهای فرانسوی و سوشی های ژاپنی، همه ی آن‌ها را در شهر خواهید یافت. اگر اهل غذا هستید، زمان سفر خود را به دبی برای فستیوال غذای دبی، یک جشن آشپزی در سطح شهر که بین فوریه و مارس برگزار می شود، تعیین کنید و فراموش نکنید که در تعطیلات از رستوران های میشلن ستاره دار( Michelin ) در دبی دیدن کنید. نکته برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به دبی سفر می کنند: برای چشیدن طعم غذاهای خیابانی، الملاح در السطوه بهترین ماناکیش ها (نان پنیری) را در سطح شهر دارد. رستوران قدیمی راوی به عنوان یکی از بهترین رستوران های با قیمت مناسب برای غذاهای پاکستانی بدون دیزاین خاص است که مورد استقبال قرار گرفته است. منوی این رستوران شامل غذاهای هندی، پاکستانی، آسیایی و حلال می باشد. رستوران فیش هات (fish hut) یک رستوران دریایی با کیفیت است. رستورانی ارزان قیمت که دارای فضا و دکور زیبایی است و جوی دوستانه در آن برقرار است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین رستوران های دبی

نکات مهمي كه در سفر به دبی بايد درنظر داشت

هنگام بستن چمدان، اگر قصد بازدید از ساحل را دارید، ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی برای محافظت از آفتاب و گرمای دبی ضروری است. اگر قصد بازدید از مسجد را دارید، لباس های ساده مانند شلوار جین و تی شرت های آستین دار انتخاب خوبی هستند. جهت رفتن به اپرا و برخی رستوران های لوکس نیز بایستی لباس رسمی بپوشید. استعمال دخانیات در بسیاری از ادارات دولتی و مکان هایی مانند مراکز خرید ممنوع است، بنابراین قوانین را رعایت کنید. ازآنجایی‌که دبی یک شهر مسلمان است، آداب‌ و رسوم خاصی وجود دارد که مسافران باید از آن‌ها آگاه باشند. برای مثال، عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آن‌ها، به‌ویژه بانوان، بی‌احترامی تلقی می‌شود. حمل هر گونه داروی آرامش‌بخش، اعصاب و کدئین‌دار به دبی ممنوع می‌باشد، فرقی نمی‌کند که قرص، کپسول و یا آمپول باشند، هر شکلی از این داروها بدون نسخه پزشک ممنوعیت ورود به همراه دارند.

تجربه حمل و نقل در دبی

مترو دبی

اگر به تازگی وارد دبی شده اید، خوشحال خواهید شد که بدانید در ترمینال 1 و ترمینال 3 فرودگاه بین المللی دبی (DXB) دو ایستگاه در خط قرمز وجود دارد. به سادگی پس از گرفتن چمدان خود به دنبال علائم مترو باشید و هزینه بلیط را مستقیماً در ایستگاه بپردازید. می‌توانید در متروی دبی دو چمدان با خود حمل کنید، یک چمدان بزرگ (بزرگ‌تر از 81 سانتی‌متر در 58 در 30 سانتی‌متر نباشد) و یک کیف دستی (بزرگ‌تر از 55 در 38 در 20 سانتی‌متر نباشد). به کارت مترو دبی، نول کارت دبی «NOL» که کارتی الکترونیکی است، گفته می‌شود. می‌توانید بلیط قطار تک سفره یا رفت و برگشت یا کارت نول را در تمام ایستگاه‌های مترو دبی، ایستگاه‌های اتوبوس و سوپرمارکت‌هایی مانند Carrefour، Spinneys و Waitrose خریداری کنید. پس از خرید کارت‌های Nol، می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های فروش خودکار یا باجه‌های فروش بلیط که در تمام ایستگاه‌های مترو موجود است، آن‌ها را شارژ کنید. امکانات موجود در مترو دبی شامل واگن‌های انفرادی، دسترسی به وای فای، ایمنی، امکانات برای مسافران با توانایی‌های متفاوت و امکانات چمدان می باشد. سوار متروی دبی شوید و به راحتی در برترین مقاصد خرید و تفریح شهر، از جمله دبی مال، امارات مال و دبی مارینا توقف کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: حمل و نقل عمومی در دبی

نکته برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار به دبی سفر می کنند:

  •  قطارها و ایستگاه ها ممکن است در ساعات اوج مصرف شلوغ باشند، بنابراین در صورت امکان از این زمان ها اجتناب کنید: 6 صبح تا 8:30 صبح و 5 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر.
  •  اگر در ساعات اوج مصرف سفر می کنید، دسترسی به کابین های کلاس طلایی ارزش پرداخت اضافی را دارد.
  •  توجه داشته باشید مصرف غذا و نوشیدنی در ایستگاه ها یا قطارها ممنوع است.
  • ایستگاه‌های متروی دبی اغلب براساس بناهای دیدنی، محله‌ها و حتی مؤسسات مالی مجاورشان نام‌گذاری می‌شوند. از پذیرش هتل خود بخواهید که ایستگاه های مناسب را به شما توصیه کند.
  • در قطارها Wi-Fi رایگان وجود دارد، بنابراین می‌توانید در تمام طول سفر در ارتباط بمانید.

اگر بنا به دلایلی استفاده از حمل و نقل عمومی در دبی برای شما گزینه مناسبی نباشد، می توانید به رنت ماشین در دبی فکر کنید. در سایت دبی دیسکانت بهترین خودرو ها با بهترین قیمت و شرایط برای اجاره قرار دارند. از مزیت های اجاره خودرو در دبی این است که علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان در طول سفر، دیگر استرس چگونگی رفت و آمد به مراکز تفریحی و یا دیگر نقاط شهر را نخواهید داشت. شما می توانید کرایه خودرو در دبی را با سایت معتبر و ایرانی دبی دیسکانت تجربه نمایید. برای این کار کافی است وارد سایت شوید و با انتخاب یکی از ماشین های در دسترس، خودرو مورد نظرتان را اجاره نمایید.

نوشته یافت نشد!

در سفر به دبی چه تفريحاتي را تجربه كنيم؟

اگر تنها یک مکان وجود دارد که می توانید در سفر به دبی از آن دیدن کنید، بگذارید بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه باشد. در حالیکه به مرتفع‌ترین سکوی رصد جهان در طبقه 148 می روید، با ارتفاع 555 متر، مناظر بی‌نظیری را تماشا کنید. شن‌های صحرا و خط ساحلی درخشان در دوردست ها، و برج‌های فوق‌مدرن در اطراف را تحسین خواهید کرد،  این مناظر سفر دبی را از شهر کویری تا کلان شهری مدرن به‌خوبی به تصویر می‌کشند. در این طبقه علاوه بر سکوی تماشای سرپوشیده با پنجره‌های شیشه‌ای بزرگ از کف تا سقف، یک سکوی روباز نیز وجود دارد که می‌توانید با تلسکوپ‌های مدرن، دنیای زیر پای خود را از نزدیک مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از مغازه هدیه، سوغاتی‌هایی برای دوستان و خانواده خود تهیه کنید. در طبقه ۱۲۵ نیز با سکوی وسیعی مواجه خواهید شد که با مشربیه عربی تزیین شده است و چشم‌اندازهای خیره‌کننده ۳۶۰ درجه‌ای را پیش روی شما می‌گذارد. در این طبقه فضای کافی برای گردش و گذراندن روی سکوی تماشا وجود دارد. زمان‌ های غروب آفتاب بسیار محبوب هستند و فرصتی برای عکاسی ارائه می‌دهند که نمی‌توانید از دست بدهید.

نکته برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند: بلیط های خود را برای برج خلیفه  از سایت دبی دیسکانت از قبل به صورت آنلاین خریداری کنید و از صف ها بگذرید.

تجربه سفر به دبی

در تجارب منحصر به فرد دبی غرق شوید

وقتی در دبی هستید، همیشه یک تجربه عالی در انتظار شماست. علاقه مندان به ماجراجویی می توانند با رزرو تجربه چتربازی دبی در Skydive Dubai یا سوار شدن بر طولانی ترین زیپ لاین شهری جهان، XLine Dubai Marina، ثبت نام کنند. اگر به دنبال علم در آینده هستید، موزه آینده دبی یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی دبی است که به بررسی چگونگی تکامل جامعه در دهه‌های آینده با استفاده از فناوری و نوآوری می‌پردازد. برای افرادی که تمایل بیشتری به اوقات فراغت دارند، یک قایق تفریحی اجاره کرده و به ماهیگیری به اعماق دریا بروید و در عین حال افق شهر را از منظری متفاوت تحسین کنید یا غواصی در عمیق ترین استخر جهان، Deep Dive Dubai را تجربه کنید. اگر کسی در مورد سفر شما به صحرا سوال کرد، فراموش نکنید که در مورد تجربه حضور خود در پیست های پوشیده از برف اسکی دبی، اولین پیست اسکی سرپوشیده در منطقه، به او بگویید. نکته برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می کنند: بالن سواری دبی در اوایل صبح بر فراز صحرا با Balloon Adventures تجربه ای است که باید امتحان کنید. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار تفریحات دبی می باشد. در این سایت، انواع بلیط های تفریحات دبی و تورهای مختلف با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس است.

در اولين تجربه سفر به دبی چه توصيه هايي وجود دارد؟

گذشته دبی را کشف کنید

تجربه سفر به دبی

فراتر از دیدنی های رکوردشکن، تجربه بازدید از گنجینه های تاریخی، موزه ها و مناطق میراثی دبی باید در هر برنامه سفر به دبی باشد. به محله تاریخی الفهیدی بروید تا از معماری چند صد ساله بازدید کنید و همچنین سوغاتی‌های اصیلی از بازارهای اطراف خریداری کنید. بازار ادویه دبی یک تجربه رنگارنگ و معطر است، در حالی که بازار طلا در نزدیکی آن یکی از قدیمی ترین و جذاب ترین بازارهای سنتی شهر برای خرید جواهرات و سنگ های قیمتی به شمار می آید. برخلاف فروشگاه‌های موجود در مراکز خرید، لباس‌های سنتی‌تری در اینجا وجود دارد. فقط مطمئن شوید که برای قیمت‌ها چانه بزنید. فروشندگان در بازارهای محلی انتظار چانه زنی را دارند، پس از این بابت خجالت نکشید. همچنین گالری‌های هنری و کافه‌های زیادی را در این منطقه خواهید دید، از جمله هتل دنج XVA Art با 14 اتاق منحصر به فرد که نقوش معماری و فرهنگی منطقه را به نمایش می‌گذارد.

بینشی در مورد آداب و رسوم محلی دبی به دست آورید

دبی شهری دلپذیر است که فرهنگ های مختلف را در خود جای داده است، اما بهتر است به سنت های محلی توجه داشته باشید. در فضاهای عمومی مانند مراکز خرید و به ویژه هنگام بازدید از مناطق تاریخی و مذهبی، لباسی متواضعانه بپوشید. اگر مایلید در مورد شیوه زندگی اماراتی بیشتر بدانید، به مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (SMCCU) بروید، که در آن راهنماها می توانند آداب و رسوم غنی این کشور را بخوبی توضیح دهند.

نکته برای بازدیدکنندگانی که برای اولین بار بازدید می‌کنند: زبان انگلیسی به طور گسترده در شهر صحبت می‌شود، بنابراین نیازی نیست نگران درخواست راهنمایی یا توصیه ای باشید. با این حال، همیشه مودبانه است که چند عبارت عربی را امتحان کنید. اکثر مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند و علائم خیابان، منوها، اساساً همه علائم به دو زبان عربی و انگلیسی است و این مسیریابی را بسیار آسان کرده است.

سخن آخر

تجربه سفر به دبی مشابه هیچ مقصد دیگری نیست. دبی یکی از پر زرق و برق‌ترین، دیدنی‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. دبی مراکز گردشگری و تفریحی زیادی را برای توریست‌ها و گردشگران درنظر گرفته است. دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دسته بندی مطالب : برنامه و راهنمای سفر به دبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه