سواحل آزاد دبی: قوانین، تفریحات و ورزش های آبی، شنا و آفتاب گرفتن در این سواحل

سواحل آزاد دبی: قوانین، شنا و آفتاب گرفتن در این سواحل

آذر ۴, ۱۴۰۲

آیا می دانستید که چندین ساحل آزاد در دبی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید؟ دبی به خاطر خط ساحلی زیبا و سبک زندگی مجللش مشهور است. این سواحل ایده‌آل برای شنا، آفتاب گرفتن و تفریحات آبی دبی عالی هستند، زیرا دارای دریاهای زیبا، سواحل طلایی و محیطی جذاب می باشند. سواحل عمومی و خصوصی دبی خدماتی در سطح جهانی و تفریحات ساحلی شگفت انگیزی را ارائه می دهند.

اما بهترین سواحل آزاد دبی که می توانید به صورت رایگان یا با پرداخت کمی هزینه ورودی از  آن ها بازدید کنید، کدامند؟ در اینجا لیستی از بهترین سواحل آزاد دبی و تفریحات ساحلی دبی که می توانید داشته باشید، آورده شده است.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید قیمت انواع تفریحات دبی را بررسی نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار تفریحات دبی و همچنین اجاره خودرو در دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

سواحل آزاد دبی

بهترین سواحل آزاد دبی کدامند؟

برای اینکه بتوانید به بهترین سواحل خصوصی دبی بروید، یا باید در آن هتل های ساحلی موردنظر اقامت داشته باشید یا نیاز به پرداخت هزینه روزانه یا خرید عضویت دارید. به یاد داشته باشید، سواحل عمومی و آزاد در دبی ممکن است در مقایسه با کلاب های ساحلی مجلل، تجربه ای به همان اندازه جذاب و لذت بخش ارائه دهند. بنابراین، لباس شنا، کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی خود را بگیرید و به سواحل آزاد دبی بروید. در ادامه شما را با بهترین سواحل دبی آشنا خواهیم کرد.

بهترین سواحل عمومی دبی

سواحلی نیز وجود دارند که می‌توانید بدون هزینه یا با پرداخت حداقل هزینه از آنها لذت ببرید. با این حال، نجات غریق، دوش، ماسه تمیز و رختکن نیز در آنجا موجود است. پارکینگ، امکانات ضروری و صندلی های مخصوص آفتاب گرفتن را می توان در بیشتر سواحل عمومی دبی پیدا کرد. همچنین بیشتر سواحل آزاد دبی دارای کافه یا رستوران هایی در نزدیکی خود هستند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین سواحل دبی

ساحل عمومی جمیرا بیچ

این ساحل عظیم طلایی علاوه بر اینکه مکانی درخشان برای جویندگان آفتاب است، دوندگان، دوچرخه سواران، علاقه مندان به ورزش های آبی و غیره را به خود جذب می کند. ورود به ساحل رایگان می باشد، فقط برای ورود به آتلانتیس آکواونچر از شما هزینه دریافت می شود.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات ساحلی دبی

ساحل الممزر

الممزر یک ساحل خانوادگی عالی 99 هکتاری است، موقعیت این ساحل در حاشیه شمالی دبی آرامش نسبی را تضمین می کند.  این پارک ساحلی عمومی شامل چهار منطقه خط ساحلی با ناجیان غریق می باشد. دو استخر بزرگ و یک منطقه پیک نیک بزرگ برای بچه ها وجود دارد که همگی رایگان بوده و به روی عموم باز هستند. در نظر داشته باشید، این ساحل در آخر هفته ها شلوغ می شود. برخی از امکانات رایج در اینجا شامل مسیرهای دوچرخه‌سواری و دوش، حمام، اتاق تعویض لباس و مناطق باربیکیو و پارک اسکیت می باشد.

بهترین سواحل عمومی دبی

ساحل کایت

ساحل کایت بخشی از ساحل ام سقیم است یک خط ساحلی، گسترده و هموار که در آن فعالیت های آبی متعددی مانند کایاک سواری و همچنین کایت سواری و … انجام می شود. همچنین در این ساحل یک کتابخانه ساحلی و فروشگاه‌های مواد غذایی زیادی برای تهیه میان‌وعده‌های ظهر وجود دارد.

این ساحل در میان بادبادک‌بازانی که بادبادک‌ها را به پرواز در می‌آورند نیز محبوب است. علاوه بر این، شن و ماسه ساحل کایت نسبت به سایر سواحل درشت تر و دارای صدف است. همچنین یک پارک اسکیت با غرفه‌های بستنی متعدد نیز در این ساحل وجود دارد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: بهترین تفریحات آبی دبی و تفریحات دریایی در دبی

ساحل کایت

ساحل لامر

لامر یک مقصد خرید و غذاخوری در کنار ساحل در جمیرا است. این ساحل بخش بکری از شن و ماسه های پراکنده با کلبه های ساحلی با رنگ های روشن، صندلی های استراحت و حتی بانوج هایی درون آب (تخت های آویز مدل گهواره ای) دارد. زمانی که آنجا هستید، قدم بزنید و از برخی از مغازه ها، رستوران ها و کافه ها در سراسر ساحل دیدن کنید.

ساحل لامر

ساحل بلک پالاس (ساحل الصفوح)

ساحل بلک پالاس که به نام ساحل الصفوح نیز شناخته می شود، یکی از جواهرات پنهان بین سواحل آزاد دبی به شمار می رود. این ساحل درست در بین هتل برج العرب و همچنین پالم جمیرا واقع شده و با سواحل دیگر دبی کمی متفاوت است. این ساحل فعالیت های تفریحی و جمعیت کمتری دارد. بدون امکانات رفاهی، بدون دوش، بدون رستوران و به همین دلیل است که از بکر بودن آن بسیار لذت خواهید برد.

ساحل بلک پالاس (ساحل الصفوح)

سان ست بیچ

ساحل سان ست که به عنوان یکی از بهترین سواحل موج سواری دبی شناخته می شود، درست در امتداد شن های ساحل کایت، روبروی مرکز خرید سان ست در جاده ساحلی جمیرا قرار دارد. این ساحل به اندازه ساحل بادبادک شناخته شده نیست، بنابراین اگر صبح زود به پیاده روی بروید، تقریباً ساحل به صورت اختصاصی در اختیارتان خواهد بود و همانطور که از نام آن پیداست، تماشای غروب خورشید در این ساحل بسیار تماشایی است.

سان ست بیچ

ساحل JBR

نزدیکترین ساحل عمومی به دبی مارینا و یکی از محبوب ترین سواحل آزاد دبی در بین ساکنان و گردشگران، ساحل JBR است. این مکان پر از تخت‌های مخصوص آفتاب‌گرفتن و کابین‌هایی برای استراحت در کنار دریا می باشد و ساحل مملو از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، یک بازار در فضای باز و حتی یک زمین بازی کوچک است.

این ساحل غروب های بسیار خاصی دارد و مناظر زیبایی از عین دبی را می توانید تماشا کنید. همچنین مناطقی برای شنا وجود دارد که با شناورها طناب زده شده است. در این ساحل می توانید تجهیزات ورزشی آبی یا دوچرخه و اسکوتر را از چندین مکان اجاره کنید.

ساحل JBR

ساحل مارینا دبی

دبی مارینا یکی از مناطق مسکونی لوکس در دبی محسوب می شود که در نزدیکی JBR قرار دارد. خط ساحلی مارینا آخرین منطقه خط ساحلی شنی است. این یک ساحل وسیع، مسطح و زیبا با ماسه های سفید نرم است. در این ساحل ناجیان غریق همیشه در حال انجام وظیفه هستند. شما فقط چند قدم با کافه‌های کوچک، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین بستنی‌فروشی‌ها فاصله دارید.

ساحل مارینا دبی

بهترین سواحل خصوصی دبی

در نظر داشته باشید که تقریباً بیشتر سواحل خصوصی دبی به هتل ها و ریزورت های مجلل متصل هستند. برای ورود به این سواحل هزینه ورودی باید پرداخت کنید و یا با اقامت در هتل‌های دارای سواحل خصوصی، می‌توانید از تخت‌های آفتابی، چتر و حوله رایگان سواحل خصوصی بهرمند شوید. علاوه بر این، می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی، از فعالیت‌های ورزشی آبی، وعده‌های غذایی/میان‌وعده‌های خوشمزه و نوشیدنی‌ها در سواحل خصوصی دبی لذت ببرید. بدون مقدمه، بیایید نگاهی به برخی از بهترین سواحل خصوصی دبی بیندازیم.

ساحل آتلانتیس پالم

ساحل آتلانتیس، واقع در جزیره پالم جمیرا، سه ساحل عالی دارد. ساحل نسیمی یک کلاب دارد که فقط افراد بالای 21 سال می‌توانند وارد آن شوند. گروه‌های موسیقی و مهمانی‌ها اغلب شب‌ها در اینجا برگزار می‌شوند. ساحل پارک آبی Aquaventure بهترین در شهر برای گذراندن تعطیلات با کودکان است. ساحل رویال برای همه باز است. سواحل آتلانتیس پالم محبوب ترین مکان برای سال نو در دبی می باشد.

بهترین سواحل خصوصی دبی

ساحل نیکی بیچ

ساحل نیکی بیچ از سواحل خصوصی دبی می باشد که به خاطر دکور سفیدش معروف شده است. امکانات و سرگرمی‌های جذاب این ساحل باعث شده گردشگران و توریست‌های زیادی جذب این ساحل شوند. از مهمترین امکانات این ساحل استخر خانوادگی، رستوران و تخت‌های شناور بر روی آب است که برای فرار از گرما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این ساحل از میهمانان خود با با منویی منحصر به فرد پر از غذاهای خوش طعم، مهمانی های مجلل، سرگرمی های استثنایی و چشم اندازی خیره کننده از خلیج فارس دعوت به عمل می آورد. امکانات دیگری که در این ساحل برای شما در نظر گرفته شده شامل یک استخر تفریحی بزرگ، یک بار در درون استخر، کلبه های باز و سرپوشیده و همچنین خدمات وی آی پی می باشند. لازم به ذکر است که بر طبق قوانین این مکان مهمانان زیر 21 سال اجازه استفاده از امکانات استخر را ندارند و کارت شناسایی معتبر در هنگام ورود مورد نیاز است.

ساحل نیکی بیچ

ساحل ریزورت شرایتون جمیرا

اگر خواهان لوکس بودن سواحل خصوصی و هزینه مناسب هستید، گزینه ای بهتر از ریزورت ساحلی شرایتون جمیرا وجود ندارد. این مکان دسترسی عالی به یکی از سواحل خصوصی ارزان دبی دارد. در این ساحل حوله، تخت آفتابگیر و چتر نیز دریافت خواهید کرد.

ساحل لاجوردی  Azure Beach

ساحل لاجوردی واقع در قلب دبی در منطقه محبوب JBR، منبع آرامش و لذت و مرکز سرگرمی است. استخر با رقصندگان، خوانندگان و نوازندگان دارای محیط شادی است که فقط مخصوص بزرگسالان می باشد. ساحل لاجوردی دارای محوطه وسیع، ایده‌آل برای بعدازظهرهای خانوادگی مملو از تفریح و کاباناهای مجلل بوده و مناسب برای کسانی است که می‌خواهند یک روز دلپذیر را در کنار ساحل بگذرانند.

ساحل لاجوردی  Azure Beach

بهترین زمان بازدید از سواحل آزاد دبی

بهترین زمان برای بازدید از سواحل دبی در ماه های پاییزی و زمستانی است. بهترین چیز این است که قیمت هتل و بلیط هواپیما در پاییز نسبتاً کمتر است. تخفیف هایی نیز وجود دارد که بهترین دلیل را برای سفر به دبی در این ماه ها به شما ارائه می دهد. در طول تابستان، به علت گرمای شدید شما این امکان را دارید که در اوایل صبح و همچنین اوایل عصر از سواحل آزاد دبی بازدید کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات دبی در فصل زمستان

چرا باید از سواحل آزاد دبی دیدن کنیم؟

لازم است بدانید که سواحل آزاد دبی یکی از معدود چیزهای شگفت انگیزی هستند که هم مردم محلی و هم گردشگران می توانند در دبی از آن لذت ببرند. اکثر سواحل آزاد دبی بسیار خوب نگهداری شده، تمیز و امن می باشند. مناطق اطراف سواحل دبی اغلب مملو از رستوران ها و مغازه ها بوده و همچنین دارای زمین بازی برای کودکان، سرویس بهداشتی، فضای دوش و همچنین خدمات نجات غریق بوده و برخی دیگر از سواحل آزاد دبی دارای مناطق مخصوص پیک نیک، پارک های ساحلی، کتابخانه های کوچک و … هستند.

چرا باید از سواحل آزاد دبی دیدن کنیم؟

کارهایی که می توان در سواحل آزاد دبی انجام داد

شما در مورد کارها و فعالیت هایی که می توانید در سواحل دبی انجام دهید، از انتخاب های خود غافل گیر می شوید. سواحل آزاد دبی بهترین مقصد برای تفریح و آرامش هستند. در ادامه انتخاب های برتر را ببینید و آنها را در سفرتان به دبی امتحان کنید.

تفریحات آبی

اگر ورزش های آبی مورد علاقه شما باشد، سواحل آزاد دبی چیزهای زیادی برای ارائه دارند. ورزش های آبی از جمله اسکی روی آب، جت اسکی دبی، فلای بورد دبی، غواصی در دبی، ماهیگیری و … در سواحل آزاد دبی در دسترس هستند. همیشه ایمنی خود را در اولویت قرار دهید و هنگام شرکت در هر گونه فعالیت ورزشی آبی از مقررات منطقه ای پیروی کنید.

غواصی اسکوبا

چند مرکز غواصی در نزدیکی سواحل عمومی وجود دارند که می توانند به شما در سازماندهی یک غواصی ایمن و لذت بخش کمک کنند. غواصی نیاز به مهارت و اشتیاق زیادی برای دنیای زیر آب دارد. در این تجربه، غواص به اعماق آب می رود تا حیات دریایی را از نزدیک کشف کند.

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ راهی عالی برای کشف دنیای زیر آب دبی است. به مکان هایی مانند ساحل مخفی (که به عنوان بلک پالاس نیز شناخته می شود) بروید و زندگی رنگارنگ دنیای زیر آب را تماشا کنید. وسایل غواصی خود را فراموش نکنید و مراقب جریان یا جزر و مد باشید. غیر شناگران نیز می توانند این ورزش را امتحان کنند زیرا نیازی به رفتن به قسمت عمیق آب ندارند.

اسنورکلینگ

 ماهیگیری

قایق های تفریحی در دبی شما را برای چند ساعت به اعماق دریا می برند تا شانس ماهیگیری خود را امتحان کنید. تازه کارها از خدمه خبره راهنمایی می گیرند و افراد باتجربه می توانند از مهارت های خود استفاده کنند. قایق های تفریحی دارای آشپزخانه ای برای پختن ماهی و گرم نگه داشتن آن هستند.

ماهیگیری برای بسیاری از افراد یک سرگرمی آرامش‌بخش است و ساحل های عمومی دبی فرصت‌های فراوانی ارائه می‌دهند. به یاد داشته باشید که قوانین ماهیگیری محلی را دنبال کنید و وسایل ماهیگیری و مجوز خود را به همراه داشته باشید.

کارهایی که می توان در سواحل آزاد دبی انجام داد

قوانین سواحل آزاد دبی

  • وقتی به ساحلی در دبی می روید باید سعی کنید به آداب و رسوم و قوانین محلی احترام بگذارید تا در موقعیت های ناخوشایند قرار نگیرید.
  • می توانید راهنمای نحوه لباس پوشیدن در سواحل آزاد دبی را بخوانید تا مطمئن شوید که لباس مناسبی پوشیده اید.
  • فقط در محدوده ساحل از لباس شنا استفاده کنید.
  • از رفتن به قسمت‌هایی که مخصوص بانوان است خودداری کنید.
  • در مواقعی که باد شدید می‌وزد داخل آب نروید. در روزهای طوفانی شنا کردن در سواحل دبی ممنوع است.
  • سیگار کشیدن در ساحل در صورتی مجاز است که مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند. در این میان جریمه های هنگفت و حتی حبس برای نوشیدن مشروبات الکلی در نظر گرفته شده است.

نوع پوشش در سواحل آزاد دبی

به عنوان یک قاعده کلی، بازدیدکنندگان باید در زمان حضور در سواحل، لباس خیلی باز نپوشند. هنگام شنا، شما ملزم به پوشیدن لباس شنا هستید. بهتر است پوشش باید به صورتی باشد که از نمایش بیش از حد قسمت های بالای بدن یا پاها خودداری شود. در حالت ایده آل، شانه ها و زانوها نیز به ویژه در ماه مبارک رمضان باید پوشانده شوند.

بازدیدکنندگان باید به فرهنگ امارات متحده عربی احترام بگذارند. مردان می توانند مایو شنا بپوشند. با این حال، زنان نیز بهتر است مایو یکسره را به جای بیکینی بپوشند. تعویض لباس و پوشیدن لباس های شنا در ساحل قابل قبول نیست و بایستی از اتاق های تعویض لباس که برای این منظور در سواحل تدارک دیده شده، استفاده کنند.

نوع پوشش در سواحل آزاد دبی

نوع پوشش مناسب در مکان های نزدیک به سواحل دبی

ممکن است برای پوشیدن لباس ساحلی در رستورانی نزدیک ساحل وسوسه شوید. با این حال، زمانی که در ساحل نیستید یا نزدیک آن قرار ندارید، پیشنهاد می‌شود خود را با چیزی مناسب بپوشانید. در نظر داشته باشید، قوانینی وجود دارد که آشکار کردن بدن را در مناطق عمومی به شدت ممنوع می کند. به منظور احترام به فرهنگ مسلمانان و جلوگیری از توجه ناخواسته، زمانی که از ساحل/استخر دور هستید، خود را بپوشانید.

زنان در سواحل آزاد دبی

هنگام گذراندن روز در کنار دریا قوانین را فراموش نکنید در غیر این صورت، تعطیلات مورد نظر ممکن است با جریمه تمام شود.

  • زنان می‌توانند با لباس شنا به سواحل عمومی بیایند، اما این لباس‌ها نباید بیش از حد آشکار باشند.
  • آفتاب گرفتن تاپلس برای خانم ها اکیدا ممنوع است.
  • پوشش مایو فقط در منطقه ساحلی مجاز است. اگر تصمیم دارید حتی برای چند دقیقه به فروشگاهی در نزدیکی ساحل بروید، باید لباس مناسب بپوشید.
نوع پوشش مناسب در مکان های نزدیک به سواحل دبی

سخن آخر

چیزهای زیادی وجود دارند که دبی را به یک مقصد عالی برای تعطیلات تبدیل می‌کنند. از مهم ترین جاذبه های دبی وجود ده ها کیلومتر سواحل آزاد با شن‌های سفید، مشرف به آب‌های شفاف کریستالی و گرم می باشد. در سفرتان به دبی حتما از سواحل آزاد دبی و تفریحات ساحلی دبی آنها دیدن کنید. یکی از مهم­ترین اقدامات قبل از سفر، بررسی مکان های دیدنی و تفریحی و همچنین خرید بلیط ها است. 

دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه