معرفی طبقات مختلف برج خلیفه | برج خلیفه چند طبقه است؟

برج خلیفه چند طبقه و در هر طبقه چه خبر است؟

اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۳

از چندین سال قبل، آسمان‌خراش برج خلیفه دبی به عنوان نمادی از ثروت و بلندپروازی امارات متحده عربی شناخته می شود. ارتفاع برج خلیفه ۸۲۸ متر می باشد، این برج نه تنها رکورد بلندترین ساختمان جهان را شکسته، بلکه به چندین دستاورد قابل توجه دیگر نیز دست یافته است، اما برج خلیفه چند طبقه است؟ در طبقات مختلف برج خلیفه دقیقا چه چیزی وجود دارد؟

برج خلیفه با 163 طبقه به دلیل برخورداری از امکانات و خدمات متنوع، اغلب به عنوان یک شهر عمودی توصیف می شود.

  • طبقات ۱ تا ۸: هتل آرمانی
  • طبقات ۹ تا ۱۶: آرمانی رزیدنس
  • طبقات ۱۹ تا ۳۷، ۴۴ تا ۷۲ و ۷۷ تا ۱۰۸: آپارتمان ها
  • طبقات ۱۱ تا ۱۲۱، ۱۲۵ تا ۱۳۵، ۱۳۹ تا ۱۴۷ و ۱۴۹ تا ۱۵۴: ادارات و دفاتر
  • طبقات ۱۲۲ تا ۱۲۳: رستوران اتمسفر
  • طبقات ۱۲۴ تا ۱۲۵ و ۱۴۸: سکوی بازدید برج خلیفه
  • طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴: سالن اسکای (Sky Lounge)

در این مقاله از دبی دیسکانت، به اطلاعات جالبی پیرامون برجسته ترین نماد امارات متحده عربی، فضای داخلی و موارد دیگر برج خلیفه خواهیم پرداخت.

طبقات برج خلیفه

ساخت طبقات برج خلیفه

ساخت برج خلیفه با آرزوی خلق یک سازه نمادین در جهت تحول اقتصاد امارات متحده عربی، تثبیت دبی به عنوان یک مقصد برجسته فرهنگی و گردشگری، اجرا شد. این پروژه پیشگامانه تحت رهبری شیخ دبی در سال ۲۰۰۴ با هدف کاهش وابستگی کشور به صادرات نفت و هموار کردن مسیر برای دوران جدیدی از رشد اقتصادی آغاز گشت.

مغز متفکر پشت این پروژه، آدریان اسمیت، یکی از برجسته ترین متخصصان جهان در زمینه ساخت و ساز برج ها بود. اسمیت پس از تکمیل برج خلیفه، با چندین پروژه قابل توجه دیگر به تأثیرگذاری خود در دنیای معماری ادامه داد.

کاوش در طبقات برج خلیفه

در طبقات مختلف برج خلیفه چه چیزی می توان پیدا کرد؟ برج خلیفه با 163 طبقه به دلیل برخورداری از امکانات و خدمات متنوع، اغلب به عنوان یک شهر عمودی توصیف می شود. این برج چندین واحد مسکونی، جاذبه های گردشگری، امکانات زیرساختی و همچنین فضاهای تفریحی و سرگرمی را در خود جای داده است. در ادامه با طبقات مختلف برج خلیفه بیشتر آشنا می شوید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: طبقه آخر برج خلیفه: معرفی سکوهای تماشا در برج خلیفه دبی

کاوش در طبقات برج خلیفه

طبقات ۱ تا ۸: هتل آرمانی

بیایید به طبقات مسکونی برج خلیفه نگاهی بیندازیم. هشت طبقه اول برج خلیفه به لابی و هتل لوکس آرمانی اختصاص یافته است. این هتل که با همکاری طراح مد مشهور جورجیو آرمانی ساخته شده، دارای ۱۶۰ اتاق مجلل به همراه یک استخر، کتابخانه، اسپا و یک مرکز تناسب اندام می باشد.

طبقات ۹ تا ۱۶: آرمانی رزیدنس

طبقات ۹ تا ۱۶ برج خلیفه به مجتمع مسکونی لوکس اختصاص داده شده است. آرمانی رزیدنس با اعتبار و شهرت جهانی شامل ۱۴۴ واحد آپارتمانی است. هر واحد دارای یک یا دو اتاق خواب و مساحتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر مربع می‌باشد. تمام آپارتمان‌ها با مبلمان سفارشی تجهیز شده و به سیستم خانه هوشمند مجهز هستند. ساکنین آرمانی رزیدنس به امکانات گسترده و خدمات هتل آرمانی دسترسی خواهند داشت.

طبقات ۱۹ تا ۳۷، ۴۴ تا ۷۲ و ۷۷ تا ۱۰۸: آپارتمان ها

در برج خلیفه چند واحد آپارتمانی وجود دارد؟ برج خلیفه دارای ۹۰۰ واحد آپارتمانی است که طیف وسیعی از گزینه‌های مسکونی را ارائه می‌دهد. آپارتمان‌ها از استودیوهای دنج تا پنت هاوس‌های وسیع را شامل می‌شوند و انتخاب را برای ساکنان بسیار گسترده می‌کنند. قیمت استودیوها تقریباً ۲ میلیون درهم است و فضایی راحت و کوچک را در اختیار ساکنین قرار می‌دهند. در طرف دیگر، پنت هاوس‌های لوکس که قیمتی در حدود ۱۷ میلیون درهم دارند، تجلی‌گر تجمل و شکوه هستند.

طبقات ۱۹ تا ۳۷، ۴۴ تا ۷۲ و ۷۷ تا ۱۰۸: آپارتمان ها

طبقات ۱۱ تا ۱۲۱، ۱۲۵ تا ۱۳۵، ۱۳۹ تا ۱۴۷ و ۱۴۹ تا ۱۵۴: ادارات و دفاتر

در نقشه طبقات برج خلیفه فضاهای تجاری نیز وجود دارد. برج خلیفه به عنوان بخشی از منطقه تجاری دبی، موقعیت ممتازی را برای انجام کسب و کار فراهم می‌کند. این برج نمادین با دربر گرفتن ده‌ها طبقه، انبوهی از فضاهای اداری را در خود جای داده و محیطی ایده‌آل برای انجام تجارت در قلب شهر می باشد.

طبقات ۱۲۲ تا ۱۲۳: رستوران اتمسفر

در طبقات ۱۲۲ و ۱۲۳ برج خلیفه، بالاتر از شهر، رستوران با شکوه اتمسفر قرار دارد، این رستوران به عنوان یکی از مرتفع ترین رستوران‌های جهان شناخته شده است. رستوران اتمسفر دارای دو طبقه بوده، طبقه اول محل اصلی رستوران و طبقه دوم شامل یک لانژ مجلل و یک بار می‌باشد. در شب، لانژ به یک کلاب شبانه پر جنب و جوش با اجرای زنده دی‌جی‌ها تبدیل می‌شود.

طبقات ۱۲۲ تا ۱۲۳: رستوران اتمسفر

طبقات ۱۲۴ تا ۱۲۵ و ۱۴۸: سکوی بازدید برج خلیفه

یکی از محبوب‌ترین مقصدهای برج خلیفه، سکوی تماشا آن است که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن از مناظر پانورامای نفس‌گیر شهر لذت ببرند.

در طبقات ۱۲۴ و ۱۲۵، سکوی تماشا (At The Top) در ارتفاع چشمگیر ۴۵۲ متری قرار دارد.

 سکوی تماشا (At The Top Sky) در طبقه ۱۴۸، در ارتفاع حیرت‌انگیزی معادل ۵۵۵ متری از سطح زمین جای گرفته است.

آسانسورهای برج خلیفه مهمانان را در کمتر از یک دقیقه به سکوی اول و در کمی بیش از یک دقیقه به سکوی دوم می‌رسانند. با رسیدن به این طبقات، بازدیدکنندگان با منظره‌ای مسحورکننده از شهر و محیط زیبای اطراف آن پذیرایی می‌شوند. طبقه ۱۲۵ دارای سرگرمی‌های اضافی دیگری از جمله یک منطقه اختصاصی عکس است که بازدیدکنندگان می‌توانند خاطرات ماندگاری را در آن ثبت کنند و همچنین یک جاذبه واقعیت مجازی نیز در این مکان وجود دارد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: راهنمای بازدید و معرفی طبقه 148 برج خلیفه

طبقات ۱۲۴ تا ۱۲۵ و ۱۴۸: سکوی بازدید برج خلیفه

طبقات ۱۵۲ تا ۱۵۴: سالن اسکای (Sky Lounge)

این طبقات محل سالن اسکای لانژ هستند، یک فضای سه طبقه مجلل که یک تراس مجزا نیز دارد. مهمانان می‌توانند در این قسمت روی مبل‌های راحتی استراحت کرده و در حالی که از منظره زیبای شهر لذت می‌برند، جلسات کاری خود را برگزار کنند.

طبقه آخر برج خلیفه چیست؟

در طبقه آخر برج خلیفه چه چیزی قرار دارد؟ طبقات ۱۵۶ تا ۱۵۹ محل سیستم‌های مخابراتی برج خلیفه است. علاوه بر این، نگهداری تاسیسات فنی ساختمان در طبقات ۱۷ تا ۱۸، ۴۰ تا ۴۲، ۷۳ تا ۷۵، ۱۰۹ تا ۱۱۰، ۱۳۶ تا ۱۳۸، ۱۵۵ و ۱۶۰ تا ۱۶۳ انجام می‌شود. این طبقات به عنوان بخش‌های ضروری برای نگهداری از سیستم‌ها و زیرساخت‌های مختلفی هستند که عملکرد درست برج خلیفه را تضمین می‌کنند.

سخن پایانی

در این مطلب از دبی دیسکانت به بررسی تعداد طبقات برج خلیفه و کاوش در طبقات مختلف آن پرداختیم. برج خلیفه دبی با شکستن رکوردهای جهانی متعدد، نمادی از نوآوری و جاه طلبی امارات متحده عربی است. اگرچه برخی از امکانات رفاهی و سرگرمی برج خلیفه گران قیمت هستند، اما این تفریحات همچنان برای گردشگرانی که به دنبال تجربیات منحصر به فرد و به یاد ماندنی هستند، بسیار محبوب می باشند.

دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه