دبی گردی: جاهای دیدنی دبی با مترو

دبی گردی و جاهای دیدنی دبی با مترو

جولای 3, 2024

شهرت جهانی دبی به سبب جاذبه های متنوع آن، سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. در میان جاذبه‌های بی‌نظیر، مترو دبی، دسترسی آسان بازدیدکنندگان را به نقاط دیدنی شهر فراهم می سازد. با استفاده از مترو می‌توان به جاذبه‌های اصلی دبی در نزدیکی ایستگاه‌ها دسترسی پیدا کرد و سپس به سفری اکتشافی در دل شهر پرداخت. در ادامه این مطلب از دبی دیسکانت با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی دبی که با مترو می توانید از آن ها دیدن کنید، آشنا شوید.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک مترو دبی

  • قاب دبی و پارک زعبیل
  • مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC)
  • برج‌های امارات
  • برج خلیفه، دبی مال، اپرای دبی، فواره دبی
  • مرکز خرید امارات (امارات مال)، اسکی دبی
  • مرکز خرید ابن بطوطه
  • محله بستکیه، موزه ها، قایق های سنتی
  • سوق طلا (بازار طلا)
جاهای دیدنی دبی با مترو

مترو دبی

شبکه‌ گسترده‌ مترو دبی در سراسر شهر کشیده شده و نقاط کلیدی، از بناهای تاریخی مشهور تا محله‌های مسکونی را به هم وصل می‌کند. این شبکه با دو خط اصلی، خط قرمز و خط سبز، سراسر دبی را در بر می‌گیرد و دسترسی به مکان‌های مهمی مانند برج خلیفه، دبی مال، دبی مارینا و فرودگاه بین‌المللی دبی را فرهم می سازد.

ایستگاه‌های مترو که به صورت راهبردی در نقاط مختلف شهر قرار گرفته‌اند، دسترسی آسان را از هر گوشه‌ای از شهر تضمین می‌کنند و رفت و آمد را برای هر کسی که می‌خواهد جاذبه های متنوع دبی را کشف کند، ساده می‌سازند. قیمت مترو دبی و مسیریابی آسان به گردشگران امکان می‌دهد تا از کاوش در جاذبه‌های بی‌شماری که شهر ارائه می‌دهد، به طور کامل لذت ببرند.

جاذبه‌های گردشگری نزدیک مترو دبی

مترو دبی مطمئناً برای افراد شاغل و همچنین مسافران، راهی راحت و مقرون به صرفه برای رفت و آمد در دبی می باشد. بازدید از جاذبه های گردشگری دبی با مترو می تواند یک راه عالی برای کاهش هزینه ها، جلوگیری از ترافیک و انتخابی عالی برای دیدن شهر محسوب شود. مترو دبی تمیز، کارآمد و مقرون به صرفه است و به بسیاری از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر دسترسی دارد.

جاهای دیدنی زیادی در نزدیکی ایستگاه‌های مترو دبی وجود دارد، بیایید نگاهی دقیق‌تر به هر یک از آن‌ها داشته باشیم. در لیست زیر برخی از جاذبه‌های گردشگری نزدیک مترو دبی ارائه شده است:

قاب دبی/پارک زعبیل

  • جاذبه‌ها: قاب دبی و پارک زعبیل
  • ایستگاه مترو: مکس فشن (MAX Fashion)
  • خط مترو: خط قرمز

بعد از فرودگاه بین‌المللی دبی، توقفگاه مهم بعدی در مسیر خط قرمز متروی دبی، قاب دبی قرار دارد. این جاذبه قطعا ارزش بازدید دارد. ارتفاع قاب دبی به ۱۵۰ متر می‌رسد و چشم‌اندازهای پانورامای خیره‌کننده‌ از هر دو بخش، دبی قدیم و دبی جدید، ارائه می‌دهد. دبی فریم، بازدیدکنندگان را به سفری در سه دوره زمانی مختلف امارات متحده عربی می‌برد و گذشته، حال و آینده این کشور را به تصویر می‌کشد. دسترسی به قاب دبی از ایستگاه مکس فشن با کمی پیاده‌روی حدود ۱۰ دقیقه‌ای همراه است، اما با طی کردن این مسیر، فرصت دیدن پارک زعبیل، یکی از بهترین پارک‌های دبی را نیز خواهید داشت.

دسترسی: در خروجی مکس فشن پیاده شوید و به سمت گیت قاب دبی بروید.

قاب دبی/پارک زعبیل

مرکز تجارت جهانی دبی

مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) یکی از پرهیجان‌ترین و فعال‌ترین مقاصد در شهر دبی می باشد. این مرکز نقش مهمی در تسهیل تجارت بین‌المللی در خاورمیانه ایفا می‌کند و به طور مرتب میزبان رویدادهای مختلفی از جمله نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های تجاری است. اگر در اواخر ماه به دبی سفر می‌کنید، شاید بتوانید در حراج‌های ماهانه‌ CBBC اجناس فوق‌العاده باورنکردنی را با قیمت‌های بسیار پایین پیدا کنید.

دسترسی: خط قرمز مترو دبی از کنار مرکز تجارت جهانی دبی عبور می‌کند. این مرکز ایستگاه متروی اختصاصی خود را دارد و دسترسی به آن برای همه بسیار آسان است. قطارهای مترو از ساعت 05:00 تا 23:00 حرکت می‌کنند.

برج‌های امارات

برج‌های امارات، همانند دیگر نمادهای برجسته‌ دبی مانند برج خلیفه، از آسمان‌خراش‌های شاخص این شهر به شمار می‌روند. دسترسی به این مجموعه دو قلو که از بلندترین آسمان‌خراش‌های امارات متحده عربی است، از طریق سیستم متروی دبی بسیار آسان می باشد. این سازه همچنین با نام برج‌های جمیرا امارات شناخته می‌شود و خط قرمز مترو در آن‌جا توقف دارد.

برج‌های امارات به خاطر فرصت عکاسی فوق‌العاده‌ای که به شما می‌دهد، ارزش بازدید دارد. علاوه بر این، برج‌های امارات در نزدیکی موزه آینده، قرار گرفته است.

دسترسی: مشابه مرکز تجارت جهانی دبی، برج‌های امارات نیز ایستگاه متروی اختصاصی خود را دارند. هر دو ایستگاه با ۶ دقیقه فاصله از هم قرار گرفته اند. برای رفتن به سمت موزه آینده نیز با مترو به ایستگاه Emirates Tower رفته و با ۳ دقیقه پیاده روی به موزه می رسید.

برج خلیفه و دبی مال

  • جاذبه‌ها: برج خلیفه، دبی مال، اپرای دبی، فواره دبی
  • ایستگاه مترو: برج خلیفه/دبی مال
  • خط مترو: خط قرمز

اگر می‌خواهید در یک روز از اکثر جاذبه‌های گردشگری محبوب دبی دیدن کنید، باید در ایستگاه متروی برج خلیفه/دبی مال پیاده شوید. این ایستگاه مترو شما را به قلب شهر، دبی داون‌تاون، می‌برد.

برای بازدید از دبی مال از پل ارتباطی مترو مرکز خرید استفاده کنید. علاوه بر خرید، می‌توانید از طیف وسیعی از تفریحات دبی مال مانند پیست اسکیت روی یخ، سینما ریل و پارک واقعیت مجازی دبی لذت ببرید. این مجموعه محل آکواریوم و باغ وحش زیر آب دبی و همچنین فواره دبی است که هر دو از جاذبه‌های اصلی شهر هستند. در حالی که از نمایش مهیج فواره لذت می‌برید، می‌توانید از برج خلیفه هم دیدن نمایید.

مکان محبوب دیگر برای بازدید در نزدیکی این منطقه، اپرا دبی است. این مکان اولین تئاتر هنرهای نمایشی در دبی می باشد و رویدادهایی از اجراهای جاز گرفته تا استندآپ کمدی و کنسرت را برگزار می‌کند.

دسترسی: به ایستگاه برج خلیفه/دبی مال بروید و با استفاده از پل ارتباطی متروی دبی مال، به سمت مرکز خرید بروید. تمام جاذبه‌های ذکر شده به جز اپرای دبی در این مکان قرار دارند. برای رفتن به اپرا باید از سمت مرکز خرید کمی پیاده‌روی کنید.

برج خلیفه و دبی مال

کانال دبی یکی دیگر از جاذبه‌های محبوب این شهر است و بازدید از آن در میان بهترین کارهای رایگان در دبی قرار می‌گیرد. این کانال مصنوعی به طول ۳.۲ کیلومتر از جاده شیخ زاید عبور می‌کند. این منطقه تفریحی دارای یک مسیر ۳ کیلومتری برای دویدن و یک مسیر ۱۲ کیلومتری برای دوچرخه‌سواری می باشد که برای علاقه‌مندان به ورزش‌های سلامت محور ایده‌آل است.

دسترسی: برای رسیدن به کانال دبی، در ایستگاه Business Bay مترو دبی پیاده شوید و با یک تاکسی کوتاه، خود را به پل (Tolerance Bridge) روی کانال دبی برسانید.

مرکز خرید امارات

  • جاذبه های گردشگری: مرکز خرید امارات (امارات مال)، اسکی دبی
  • ایستگاه مترو: مال امارات
  • خط مترو: خط قرمز

مرکز خرید امارات یا امارات مال، به دلایل زیادی، یکی از بهترین مراکز خرید در دبی محسوب می شود. امارات مال محل اسکی دبی، یک پیست سرپوشیده با دمای زیر صفر است. این مجموعه دارای طیف وسیعی از فعالیت های مناسب برای بزرگسالان و کودکان می باشد، مانند اسکی، دسترسی به پارک برفی، دیدار با پنگوئن ها و موارد دیگر.

پس از اینکه بازی در برف را تمام کردید، می توانید از برندهای لوکس خرید کنید یا در رستوران های متعدد مرکز خرید امارات غذا بخورید. علاوه بر این، می توانید فعالیت های دیگری مانند رفتن به سینما VOX و مرکز تفریحی سرپوشیده مجیک پلنت را در امارات مال امتحان کنید.

دسترسی: ایستگاه مترو مال آف امارات در خط قرمز قرار دارد و از طریق یک مسیر سرپوشیده در طبقه اول مستقیماً به مرکز خرید متصل می شود. شما می توانید از طریق طبقه اول به مترو دسترسی داشته باشید.

مرکز خرید ابن بطوطه

  • جاذبه گردشگری: مرکز خرید ابن بطوطه
  • ایستگاه مترو: ایستگاه مترو ابن بطوطه
  • خط مترو: خط قرمز

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری محبوب نزدیک به متروی دبی، مرکز خرید زیبای ابن بطوطه است. در حالی که در فروشگاه های مورد علاقه خود خرید می کنید، از معماری زیبای اندلس، چین، مصر، ایران، هند و تونس زیر یک سقف دیدن نمایید.

از نظر تنوع مغازه ها در مرکز خرید ابن بطوطه، بازدیدکنندگان گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. این مرکز خرده فروشی میزبان طیف وسیعی از برندهای جهانی محبوب در زمینه مد، لوازم آرایشی و سایر دسته بندی ها است.

دسترسی: مرکز خرید ابن بطوطه ایستگاه مترو اختصاصی خود را در خط قرمز دارد. اگر از مرکز شهر دبی می‌آیید، با یک تغییر مسیر آسان در ایستگاه مترو جبل علی می‌توانید به آنجا برسید. فقط کافی است سوار مترویی شوید که به سمت ایستگاه UAE Exchange می‌رود و یک ایستگاه بعد پیاده شوید. هنگامی که در ابن بطوطه پیاده شدید، ورودی مرکز خرید دقیقا کنار ایستگاه مترو قرار دارد.

مرکز خرید ابن بطوطه

بازدید از دبی قدیم با مترو

برای کسانی که ترجیح می دهند میراث غنی و فرهنگ دبی را کشف کنند، ایستگاه های مترو در خط سبز جایی است که باید به آن توجه داشته باشند. در اینجا چند مکان عالی دیگر با کارهای فراوان در نزدیکی متروی دبی آورده شده است.

منطقه تاریخی الفهیدی

  • جاذبه ها: محله بستکیه، موزه ها، قایق های سنتی
  • ایستگاه مترو: شرف دی جی
  • خط مترو: سبز

کسانی که به دنبال بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی در نزدیکی متروی دبی هستند، می توانند از منطقه تاریخی الفهیدی دیدن کنند. این منطقه که به طور معمول با نام محله بستکیه شناخته می شود، قدیمی ترین منطقه دبی محسوب می گردد. این محله یادآور زمانی است که پیش از تشکیل امارات، صید مروارید سهم عمده ای در اقتصاد کشور داشت.

منطقه الفهیدی علاوه بر اینکه برخی از قدیمی ترین معماری های کشور را در خود جای داده است، محل موزه دبی می باشد که در داخل قلعه الفهیدی، محل اقامت قبلی پادشاه سابق قرار دارد. در اینجا می توانید طیف وسیعی از نمایشگاه ها را پیدا کنید که وسایلی از اوایل دهه 1950 و حتی برخی مصنوعات متعلق به 3000 قبل از میلاد را به نمایش می گذارند.

علاوه بر این، برخی از بهترین موزه های دبی نیز در این منطقه قرار دارند. این منطقه در هر ساعتی از روز برای همه گردشگران باز است. با این حال، از بازدیدکنندگان انتظار می رود زمان بندی مکان ها و موزه هایی را که قصد بازدید از آنها را دارند در نظر بگیرند.

همچنین قایق‌های سنتی در الفهیدی، که به عنوان قایق‌های ابرا نیز شناخته می‌شوند، قایق‌های چوبی سنتی هستند که برای حمل و نقل مسافر و کالا در امتداد خور دبی استفاده می‌شوند. این قایق ها صدها سال است که بخش مهمی از فرهنگ دبی هستند و امروزه به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب باقی مانده اند. در مجموع، بازدید از اینجا یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در دبی انجام دهید.

دسترسی: به ایستگاه مترو شرف دی جی (Sharaf DG) بروید و از خروجی 4 خارج شوید. محله بستکیه با 7 دقیقه پیاده روی از خروجی فاصله دارد.

بازدید از دبی قدیم با مترو

سوق طلا (بازار طلا)

در نهایت، بازار طلای معروف شهر در لیست جاذبه های گردشگری نزدیک متروی دبی در دیره قرار دارد. بازار طلای دبی به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام به نوع خاصی از جواهرات اختصاص دارد. به عنوان مثال، یک بخش برای فروش طلا، بخش دیگر برای فروش نقره و بخش دیگری برای فروش جواهرات با سنگ‌های قیمتی است. همچنین تعدادی مغازه در بازار وجود دارد که جواهرات دست ساز و عتیقه می فروشند. هنگام قدم زدن در اطراف بازار طلا، برخی دیگر از بازارهای سنتی دبی از جمله بازار عطر دیره، بازار ادویه و پارچه را نیز خواهید دید. این بازارها یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغات در دبی محسوب می شوند.

دسترسی: در ایستگاه مترو Al Ras در خط سبز پیاده شوید. به سمت خیابان Al Khor رفته و سپس به سمت شمال شرقی به خیابان بلدیه قدیم Old Baladiya بروید. فاصله‌ بازار طلا از ایستگاه مترو تنها ده دقیقه پیاده‌روی است.

سوق طلا (بازار طلا)

سخن آخر

در مجموع، بازدید از جاذبه های گردشگری دبی با مترو یک راه عالی برای دیدن شهر می باشد. استفاده از مترو دبی راحت، مقرون به صرفه و کارآمد است و می توان به بسیاری از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر دسترسی داشت. در این مطلب از دبی دیسکانت به بررسی جاهای دیدنی دبی با مترو پرداختیم تا با استفاده از مترو به راحتی از مکان های دیدنی دیدن کنید.

دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده اجاره خودرو در دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه