چرخ و فلک دبی - 1

چرخ و فلک دبی، بزرگترین چرخ و فلک جهان

اسفند ۲, ۱۴۰۰

بزرگترین چرخ و فلک جهان کجاست؟ چرخ و فلک دبی به بزرگترین چرخ و فلک در دنیا معروف می باشد که در جزیره بلو واترز واقع شده است. این عنوان تا قبل از سال 2020 مربوط به چرخ و فلک بلند قامت در لاس وگاس به نام “های رولر” با ارتفاع 167 متر بود، اما از آنجایی که دبی شهر برترین هاست و برای اثبات این موضوع هر ساله از تعدادی پروژه تفریحی و یا ساختمانی برتر رونمایی می کند، با تکمیل ساخت چرخ و فلک دبی معروف به «چشم دبی» باز هم یک «ترین» به فهرست «ترینهای» این شهر اضافه شد.

شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید بلیط چرخ و فلک عین دبی را تهیه نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

معرفی چرخ و فلک عین دبیافتتاح چرخ و فلک دبی

ساخت چرخ و فلک عین دبی در اردیبهشت ماه ۹۴ (ماه می سال ۲۰۱۵ میلادی) با مشارکت شرکت Hyundai Engineering & Construction و Starneth Engineering در جزیره مصنوعی بلو واترز آغاز شد. ابتدا قرار بود این پروژه عظیم تا اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی تکمیل شود، اما تاخیرهای بوجود آمده باعث شد تا تکمیل آن به تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۹(۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰) موکول گردد که همزمان با نمایشگاه اکسپو دبی شده بود. متاسفانه شروع پاندمی بیماری کووید-۱۹ بار دیگر افتتاح چرخ و فلک عین دبی را به تاخیر انداخت تا در نهایت این چرخ و فلک در تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۰ (۲۱ اکتبر سال ۲۰۲۱) با حضور مقامات رسمی امارات افتتاح شد.

افتتاح چرخ و فلک دبیمعماری چرخ و فلک عین دبی

چرخ و فلک عین دبی با الهام از چرخ و فلک مشهور چشم لندن طراحی شده و در ساخت آن از ۱۱۲۰۰ تن آهن استفاده شده که ۳۳ درصد بیشتر از آهن به کار رفته در ساخت برج ایفل می باشد و باعث شده وزنی برابر با ۸ ایرباس عظیم الجثه A380s داشته باشد. کابین های مدرن چرخ و فلک عین دبی حداکثر تا ۴۰ نفر ظرفیت دارند و دارای امکاناتی چون تهویه مطبوع، کفپوش چوبی، کاناپه می باشند و ۱۹۲ کابل به طول ۲۴۰۰ کیلومتر وظیفه ثابت نگه داشتن کابین های آن را عهده دارند.

معماری چرخ و فلک عین دبیویژگی های چرخ و فلک دبی

چرخ و فلک عین دبی با ۲۵۰ متر ارتفاع و ۴۸ کابین قادر است تا ۱۷۵۰ گردشگر را در خود جای دهد و نمایی خیره کننده و ۳۶۰ درجه از برج خلیفه، دبی مارینا، برج العرب، پالم دبی و … را به گردشگران نشان دهد. هر دور چرخیدن این چرخ و فلک عظیم حدود ۳۸ دقیقه زمان می برد و لحظات زیبایی را برای شما رقم خواهد زد. این چرخ و فلک یکی از آن مقاصدی است که نمای بسیار زیبایی از شهر دبی و خلیج فارس و مناظر بی‌نظیری از مکان‌های دیدنی نمادین دبی را از کابین‌های سرپوشیده و دارای تهویه مطبوع، به‌علاوه طیف وسیعی از سرگرمی‌ها ارائه می‌دهد، همچنین جای بسیار مناسبی برای برگزاری بسیاری از جشن ها مثل سالگرد ازدواج، تولد و … می باشد.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد : بهترین شهربازی‌ دبی

برگزاری جشن در چرخ و فلک عین دبیویژگی های چرخ و فلک دبینحوه دسترسی به چرخ و فلک عین دبی

برای رفتن به چرخ و فلک دبی می‌توانید با مترو خط قرمز در نزدیکترین ایستگاه یعنی «DMCC» پیاده شوید و پس از حدودا 30 دقیقه پیاده روی، به آنجا خواهید رسید. همچنین می توانید با اتوبوس شماره های ۸، ۸۴ یا F55A به آنجا بروید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد : راهنمای کامل مترو دبی

قیمت بلیط چرخ و فلک عین دبی

در سایت دبی دیسکانت انواع بلیط چرخ و فلک موجود است که با توجه به بلیط انتخابی، قیمت ها متفاوت می باشند. هر کدام از این بلیط ها با بهترین قیمت قابل ارائه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بلیط ها و تفاوت های آن می توانید در واتساپ با ما در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید. لازم به ذکر است که این چرخ و فلک همه روزه به جز دوشنبه ها که تعطیل می باشد، از ساعت ۱۰ الی ۲۲ فعالیت دارد.

چرخ و فلک عین دبیقوانین و مقررات چرخ و فلک عین دبی

  • در زمان بازدید از لباس مناسب استفاده نمایید.
  • حداقل ۳۰ دقیقه پیش از بلیط خریداری شده در محل حضور داشته باشید.
  • کیف یا کوله بزرگ اجازه ورود به کابین ها را ندارند.
  • امکان بازدید برای افراد دارای معلولیت فراهم می باشد.
  • ورود مواد خوراکی و نوشیدنی از بیرون مجموعه ممنوع بوده، اما امکان خرید از کافه و رستوران محل وجود دارد.
  • ورود ابزار و وسایل نوک تیز ممنوع است.
  • ورود حیوانات خانگی ممنوع می باشد.
  • ورود مواد قابل اشتعال و سیگار کشیدن ممنوع می باشد.
  • ایجاد سر و صدا و هرگونه رفتاری که منجر به سلب آسایش بازدیدکنندگان شود ممنوع می باشد.
  • فیلمبرداری با مقاصد تجاری بدون هماهنگی ممنوع می باشد.
  • در شرایط خاص آب و هوایی همچون زمان بارندگی، طوفان شن، باد شدید و … چرخ و فلک اجرا نمی گردد.
  • تمامی کابین ها دارای تجهیزاتی چون سنسورهای تشخیص دود و آتش، دوربین های مداربسته و کپسول های آتش نشانی می باشند.
  • بدلیل ویروس کووید ۱۹، در بدو ورود دمای بدن تمامی بازدید کنندگان کنترل می گردد و کابین ها بصورت مداوم ضد عفونی می گردند.

نحوه خرید بلیط چرخ و فلک عین دبی

ابتدا با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، نوع بلیط مورد نظر و تعداد بلیط را انتخاب نمایید. سپس با افزودن بلیط به سبد خرید، تکمیل مراحل خرید و پرداخت پول، بلیط به صورت اکترونیکی برای شما ارسال خواهد شد. این بلیط ها همگی به صورت E-Ticket یا همان بلیت الکترونیکی و اورجینال بوده و دارای بارکد می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به نحوه خرید، می توانید در واتساپ با ما در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

معرفی چرخ و فلک عین دبیجمع بندی

به طور کلی چرخ و فلک عین دبی یکی از پرطرفدارترین و جذاب ترین تفریحات در دبی می باشد. شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت می توانید بلیط این چرخ و فلک را تهیه نمایید. دبی دیسکانت  یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی  و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

دسته بندی مطالب : جاذبه های گردشگری دبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه