داخل موزه آینده - 1

داخل موزه آینده دبی چه ‌خبر است؟

آبان ۹, ۱۴۰۲

موزه آینده دبی به شما کمک می کند تا سفری به آینده غیرقابل پیش بینی آغاز کنید. این بنای فوق‌العاده زیبا جدیدترین ساختمان اضافه شده به آسمان‌خراش‌های بلند دبی است و به دلیل شکل منحصربه‌فردش از بقیه متمایز می باشد. جاذبه های داخل موزه آینده دبی به پنج بخش تقسیم می شوند. به طور خلاصه، این طبقات نمادی از درک ما از آینده یا چگونگی نگاه آن در 50 سال آینده است.

بخش اول که در طبقه 5 قرار دارد، OSS Hope نام دارد که شما را به یک سفر فضایی می برد. بخش دوم، موسسه Heal، در طبقه 4 واقع شده و به شما امکان می دهد از زیبایی جنگل آمازون لذت ببرید، در حالی که بخش سوم در طبقه سوم، Al Waha، به شما کمک می کند بیشتر با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید. بخش چهارم فناوری‌های همیشه در حال تغییر را نشان می‌دهد و آخرین بخش موزه منحصراً برای کودکانی است که قهرمانان آینده محسوب می شوند. بخش پنجم، در طبقه 1 واقع شده است و یک فضای بازی آینده نگر برای کودکان می باشد.

تفاوت موزه آینده دبی با دیگر موزه‌ها در این است که به‌جای دعوت گردشگران به دیدن گذشته و بازدید از اشیای تاریخی، آینده را مقابل چشمان آن‌ها به تصویر می‌کشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های موزه آینده دبی، بهره‌گیری از انرژی خورشیدی از طریق نمای بنا و مصرف کم انرژی، کربن و آب است. در این مطلب نگاهی به داخل موزه آینده انداخته و همه چیز را در مورد تجربیات هیجان انگیزی که در آن نگهداری می شود، کشف خواهیم کرد.

در ادامه این مقاله به بررسی بخش های مختلف در داخل موزه آینده می پردازیم. شما با مراجعه به سایت دبی دیسکانت، می توانید بلیط موزه آینده دبی را تهیه نمایید. دبی دیسکانت آماده ارائه انواع بلیط های تخفیف دار و همچنین تفریحات دبی می باشد. آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند، عبارتند از:

داخل موزه آیندهداخل موزه آینده دبی چه چیزهایی در انتظار شماست؟

موزه آینده به عنوان یکی از زیباترین موزه های جهان به شمار می رود. این موزه در هفت طبقه، مرکز امیدها و نوآوری ها برای آینده است. به طور کلی دو طبقه از این موزه به امور اداری و بخش VIP اختصاص یافته است و امکان بازدید ندارند. فضای داخلی موزه آینده یک اثر بصری است که باعث می شود احساس کنید در رویا هستید.

جاذبه های داخل موزه آینده به پنج بخش تقسیم می شوند و هر طبقه از موزه به مفاهیم مختلفی از جمله سفر فضایی، تغییرات آب و هوایی، پیشرفت تکنولوژی و غیره اختصاص دارد. موزه آینده با زیرزمینی مجزا برای خدمات اولیه و سه طبقه زیر تپه سبز شامل لابی، سالن اجتماعات، کافه‌ها، رستوران‌ها، خرده‌فروشی، پارکینگ خودرو و خدمات ساختمانی است.

نمای داخلی موزه آینده دبی

فضای داخلی موزه آینده دبی به همان زیبایی است که از بیرون به نظر می رسد. این موزه که بیش از 30000 متر مربع وسعت دارد، تجربیات و نمایشگاه‌هایی درباره ایده‌ها و نوآوری‌های آینده را در خود جای داده است. همانطور که گشت و گذار خود را در بخش های داخل موزه آینده آغاز می کنید، فراموش نکنید که کمی مکث کرده و به لابی پرطرفدار ساختمان موزه در طبقه همکف نگاهی بیندازید. پنل های سفیدی سقف موزه را تشکیل می دهند، خطوط زیبای عربی را خواهید دید که نور خورشید را از بین شکاف ها وارد ساختمان می کنند تا الگویی درخشان در فضای داخلی موزه ایجاد شود.

نمای داخلی موزه آینده دبیبخش های مختلف داخل موزه آینده دبی

بخش اول که در طبقه 5 قرار دارد، OSS Hope نام دارد که شما را به یک سفر فضایی می برد. بخش دوم، موسسه Heal، در طبقه 4 واقع شده و به شما امکان می دهد از زیبایی جنگل آمازون لذت ببرید، در حالی که بخش سوم در طبقه سوم، Al Waha، به شما کمک می کند بیشتر با ذهن و بدن خود ارتباط برقرار کنید. بخش چهارم فناوری‌های همیشه در حال تغییر را نشان می‌دهد و آخرین بخش موزه منحصراً برای کودکانی است که قهرمانان آینده محسوب می شوند. به طور خلاصه، این طبقات نمادی از درک ما از آینده یا چگونگی نگاه آن در 50 سال آینده است.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات خانوادگی دبی

بخش های مختلف داخل موزه آینده دبی طبقه اول، قهرمانان آینده، بخش 5

بخش پنجم، در طبقه 1 واقع شده است، یک فضای بازی آینده نگر برای کودکان می باشد. در اینجا، کودکان می توانند تخیل خود را گسترده تر کنند. هدف موزه از معرفی چند ماموریت و بازی، توسعه مهارت‌های اثبات آینده در بین بچه‌ها است که در سال‌های آتی به آنها کمک خواهد کرد.

طبقه دوم، فردا در امروز، بخش 4

این طبقه نمایش دهنده فناوری هایی است که می توانند آینده را تغییر دهند. این طبقه عمدتاً گجت‌ها و نوآوری‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانند به شما در غلبه بر چالش‌ها و شکل‌دهی آینده‌ای مثبت کمک کنند.

فناوری آینده نگر

طبقه دوم موزه، فردا در امروز، بر فناوری تمرکز دارد. این بخش از موزه با هدف آموزش در مورد قدرت فناوری در تغییر شیوه زندگی ما از طریق نمایشگاه های این مکان می باشد. این بخش همچنین نشان می‌دهد که محققان، طراحان و غیره چگونه به پیشرفت‌های فناوری زمان حال واکنش نشان می‌دهند و چگونه می‌توان از فناوری برای شکل دادن به آینده‌ای بهتر استفاده کرد.

سکوی تماشا

این طبقه همچنین دری را به روی مناظر باشکوه باز می کند. طبقه دوم به شما امکان می دهد وارد سکوی تماشا شوید و می توانید از آنجا بخشی از منحنی موزه و همچنین مناظر اطراف را تماشا کنید.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: تفریحات شبانه دبی

سکوی تماشاطبقه سوم، واحه Al Waha، بخش 3

Al Waha یا به انگلیسی Oasis مجموعه ای از تجربیات است که می تواند ذهن و بدن شما را درمان کند. می توانید از رسانه های دیجیتال فاصله بگیرید و از یک تجربه شفابخش لذت ببرید. بخش 3 حوضی را نشان می دهد که می توانید در آن آرزویی برای آینده داشته باشید. در اینجا، اتاق‌های حسی و فعالیت‌هایی ترتیب داده‌اند که می‌توانند با قطع ارتباط شما با فناوری، ذهن را آرام کنند.

طبقه سوم، واحه، بخش 3طبقه چهارم، موسسه شفا، بخش 2

با رفتن به بخش 2، موسسه Heal، با منظره ای از دبی در آینده، احتمالاً در سال 2071، از شما استقبال می کند. این نما نشان می دهد که دبی در آینده نزدیک چگونه خواهد بود.

باغ

موسسه هیل از فناوری‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی پیشرفته استفاده می‌کند تا پیش‌نمایش جنگل آمازون دیجیتالی اصلاح‌شده ژنتیکی را به شما ارائه دهد. شما می توانید انتظار داشته باشید که صداها و مناظر واقعی جنگل را تجربه کنید و از این طریق شگفتی های طبیعت را تجربه نمایید. این تجربه به شما اثرات پس از تغییر شرایط آب و هوایی و چگونگی اصلاح آن توسط انسان ها را آموزش می دهد.

خزانه زندگی

بخش بعدی موسسه هیل یک بانک DNA است که خزانه زندگی نامیده می شود. در اینجا، بیش از 2000 کد ژنتیکی از حیوانات، حشرات، موجودات دریایی، گیاهان و دانه‌های ذخیره شده در ظروف شیشه‌ای برای بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود.

خزانه زندگیشبیه ساز اکوسیستم

طبقه 4 همچنین یک شبیه‌ساز اکوسیستم را به نمایش می‌گذارد، آزمایشگاهی است که بررسی می‌کند چگونه یک گونه جدید می‌تواند تغییری در محیط ایجاد کند.

طبقه پنجم، ایستگاه فضایی امید- OSS Hope، بخش 1

بخش 1 از بازدید شما یک سفر فضایی می باشد، جایی که شما را به فضای خارج از زمین، در 600 کیلومتری زمین و به ایستگاه امید OSS می برد. هدف از این تجربه نشان دادن سفرهای فضایی انسان در آینده است.

شبیه سازی شاتل فضاییشبیه سازی شاتل فضایی

ایستگاه فضایی OSS Hope، بخش 1، سفری به فضا است. در اینجا، با رفتن به فضا، تجربه خواهید کرد که زندگی در فضای بیرونی چگونه است. این شبیه‌ساز شاتل، همراه با تمام صداها و فرآیندهای واقعی است که در طول یک پرواز واقعی شاتل فضایی روی می دهند. از طریق پنل های شاتل می توانید از مناظر هوایی دبی لذت ببرید.

مرکز فرماندهی ایستگاه فضایی

با رسیدن به ایستگاه OSS Hope که در طبقه پنجم موزه قرار دارد، وارد مرکز فرماندهی ایستگاه خواهید شد. در اینجا، برای کشف ماموریت های انجام شده توسط ایستگاه، نظارت بر پروژه ها و موارد دیگر وقت بگذارید.

برنامه پایونیر (پیشرو)

در این قسمت، همچنین به مأموریت هایی هدایت می شوید که افرادی را استخدام می کنند و شما می توانید برای عضویت در این مأموریت ها و برای هر نقشی که دوست دارید، درخواست دهید. در ماموریت ها وظایفی مانند خلبان ناوگان سیارک‌ها و غیره در مدار زمین به شما محول می‌شود.

نمای بیرونی موزه آینده دبی

ساختمان موزه نشان دهنده بشریت می باشد. تپه سبز رنگی که در بالای آن موزه قرار دارد، نمایانگر زمین بوده و فضای خالی نمایانگر آینده ناشناخته و فضاهای پر ارائه دهنده دانش فعلی بشر است. نمای موزه آینده از فولاد ضد زنگ ساخته شده و شامل 1024 قطعه می باشد که توسط یک فرآیند تخصصی به کمک ربات ساخته شده است. بنای موزه آینده یکی از پیچیده‌ترین و در عین حال شگفت‌انگیزترین معماری‌ها در دبی محسوب می شود. پنل های نما با خط زیبای عربی تزیین شده اند. در شب این پنل های کامپوزیتی ضد حریق به لطف چراغ های LED اطراف آنها، به نمای بیرونی موزه جلوه ای زیبا می بخشند.

نمای بیرونی موزه آینده دبیقیمت بلیط و ساعات بازدید از موزه آینده

تمامی بلیط های موزه، تاریخ و زمان مشخصی دارند. بلیط ها دسترسی کامل به امکانات داخل موزه را فراهم می کنند. بلیط موزه آینده دبی برای کودکان زیر چهار سال رایگان است. کودکان زیر چهار سال نیازی به رزرو قبلی ندارند و می توانند پس از ورود برای دریافت بلیط ورودی به میز خدمات مشتری مراجعه کنند.

خرید بلیط‌ موزه آینده دبی به‌صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر است. بلیط این موزه را با بهترین قیمت می توانید از سایت دبی دیسکانت تهیه نمایید. دبی دیسکانت سایت ایرانی و معتبر، آماده ارائه خدمات ویزا، اخذ اقامت و فروش انواع بلیط تفریحات دبی و همچنین اجاره خودرو در دبی می باشد. از طریق این سایت شما می توانید بلیط تمامی تفریحات و موزه ها را با کم ترین قیمت تهیه نمایید.

  • ساعات بازدید از موزه آینده همه روزه از 10:00 صبح تا 9:30 شب می باشد.

نحوه دسترسی به موزه آینده دبی

موزه آینده یا MOTF در یکی از مکان های دیدنی دبی واقع شده است. این موزه در مجاورت برج‌های امارات جمیرا در دبی، امارات متحده عربی قرار دارد. در نزدیکی ایستگاه متروی برج های امارات، می‌توانید ساختمان نمادین برج خلیفه را نیز از اینجا ببینید. برای رسیدن به این موزه می توانید سوار مترو یا اتوبوس شوید یا حتی از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنید.

  • اگر قصد دارید با مترو دبی به موزه بروید، باید سوار مترو خط قرمز MRed شوید. نزدیک ترین ایستگاه، برج های امارات است که تنها 530 متر با موزه فاصله دارد و حدود 6 دقیقه پیاده تا مقصد طول می کشد. پل ارتباطی مستقیماً ایستگاه و موزه را به هم متصل می کند که دسترسی شما را به این جاذبه آسان می سازد.
  • همچنین می توانید از شبکه اتوبوسرانی دبی نیز استفاده کنید. بهترین شماره خطوط خدماتی برای این مسیر 27، 29، X22می باشند.
  • بازدیدکنندگانی که با اسکوتر برقی یا دوچرخه به موزه می‌روند، امکان استفاده از قفسه‌ها برای پارک دوچرخه را دارند.

شاید این مطلب برای شما مفید باشد: نقشه مترو دبی

نحوه دسترسی به موزه آینده دبیسخن آخر

در داخل موزه آینده، هر بخش مفاهیم مختلفی مانند فناوری، تغییرات آب و هوایی و غیره و اینکه دبی در آینده چگونه خواهد بود را به نمایش می گذارد. جالب است بدانید که محتوای موزه آینده دبی هر ۱۰ سال یک بار تغییر خواهد کرد. بازدید از موزه آینده خاطرات زیبایی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

یکی از مهم­ترین اقدامات قبل از سفر، بررسی مکان های دیدنی و تفریحی است که در سایت دبی دیسکانت علاوه بر معرفی جاهای دیدنی دبی، امکان تهیه بلیط آن ها با بهترین قیمت نیز وجود دارد.

دبی دیسکانت یکی از سایت های ارائه دهنده انواع بلیط های تخفیف دار دبی و بزرگ ترین ارائه دهنده تفریحات دبی می باشد. در این سایت انواع بلیط های تفریحات دبی با قیمتی باور نکردنی قابل دسترس می باشد. راه های ارتباطی با ما واتس آپ، تماس تلفنی، اینستاگرام و پست الکترونیکی است، همچنین با مراجعه به صفحه تماس با ما می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه